Bliv en del af holdet bag Semesterstartsfesten 2025!
Vil du være med til at skabe en uforglemmelig fest og blive en del af et stærkt fællesskab? Så har du muligheden for at være FRIVILLIG eller SUPERFRIVILLIG til Semesterstartsfesten 2025!
Se alle de fede opgaver og de lækre fordele ved at være frivillig – lige her på siden! Eller gå ind og tilmeld dig med det samme.
Opsætning og klargøring af festen (før)
Inden vi kan åbne dørene og byde velkommen til årets Semesterstartsfest, skal vi bruge mange hænder til at udføre følgende opgaver.
SET-UP PARTY VENUE
Fra mandag til torsdag har vi travlt med at sætte festen op til Semesterstartsfesten. Alt fra at opsætte interiør i barerne, hænge lyskæder, fordele affaldsspande til at etablere vores lager, skabe magi backstage, bygge vores frivilligområde, montere bannere og opsætte skilte, sætte check-in og garderobe op og lave dekorationer– vi får det til at ske – sammen.
ACTIVITY TEAM
Semesterstartsfestens arrangørteam har planlagt forskellige aktiviteter til årets fest. Activity-Teamet sikrer – før festdagene – at alle elementer er på plads og klar.
AD HOC SET-UP DEKO TEAM
Vi ved alle, hvor meget den sidste finish betyder… det er præcis, hvad dette team gør… gør alt fra lys, møbler, barer til indgange og grønne elementer flotte.
DEKO WAREHOUSE & LOGISTICS
Så snart alle vores bestillinger begynder at ankomme til stedet, er Ad Hoc Warehouse & Logistics-teamet i gang. De organiserer lageret, fordeler alle varer til de enkelte barer og laver status for at sikre, at vi har modtaget det, vi har bestilt hos vores leverandører.






Når festen skydes i gang (under)
Under selve festen har vi brug for dig, der vil være med til at få det hele til at spille! Fra bar og check-in til backstage og SoMe – du er med til at skabe stemning og sikre, at festen kører som den skal.
ACTIVITY TEAM
Under festen sikrer Activity-Teamet, at alle aktiviteter og elementer bliver udført til perfektion – inklusiv liften.
SUPER VOLUNTEER-ARTIST CARE
Alle Super Volunteers har en betroet rolle. Dette er et af de mest tilfredsstillende jobs.
I Artist Care er hovedopgaven at sikre, at backstage altid stråler, at vores artister har det godt og får det, de har ønsket i deres riders, og at bandrummet er rent og klar, hver gang en ny artist tjekker ind.
Det er ikke et hårdt job, men det kræver gode strukturelle evner og et mindset fyldt med smil og service.
SUPER VOLUNTEER- HOST
Alle Super Volunteers har en betroet rolle. Dette er en af de mest tilfredsstillende jobs.
Vores volunteer-lounge er første base for vores frivillige, når de møder op til deres vagt. Her bliver de krydset af på vagtskemaet, får deres Crew T-shirt og betalingskort til mad til frivilligpris.
Det er også her, de kan købe en sodavand og en let snack (også til frivilligpris) og holde pause (når det er planlagt).
At være Supervolunteer Host (I er 2 på vagt) er ikke et hårdt job.
Det er en lang dag og kræver, at du er selvkørende, ønsker at opretholde en god og afslappet stemning for alle og har et service-minded smil.
Din indsats har stor betydning for alle frivilliges oplevelse.
Lige bag Volunteer-Lounge etableres der en cykelparkering til vores frivillige (gratis, så længe der er plads).
Ved check-in har vi en garderobe – gratis for frivillige.
CHECK-IN & WARDROBE
Som første kontaktpunkt ved check-in er det dig, der møder både frivillige og gæster først.
Det er dig, der – på en effektiv og sikker måde – sørger for, at de får det rigtige armbånd på håndleddet, og det er også dit team, der passer på værdigenstande og ejendele i garderoben.
SUPPORT TEAM
Support Teamet har en bred og krævende rolle, da de både understøtter alt omkring betalingssystemerne i alle salgsboder og barer; uploader menuer og priser til hver enkelt bar/bod, fordeler terminaler, løser tekniske udfordringer.
Support Teamet står også for alle administrative opgaver i forbindelse med driften af vores lager og følger løbende op på salget.
COMMUNICATION TEAM
Under de 2 festdage vedligeholder Communication Team al SoMe-kommunikation, besvarer alle indkomne spørgsmål på alle kanaler – inklusiv info-mail – og er ansvarlige for at lave live SoMe-indhold under festen.
At være udadvendt og tage initiativ til at tale med fremmede er en stor fordel.
Communication Team sikrer også, at vi får alt det planlagte video-, foto- og rapportmateriale.
BAR TEAM
At arbejde i Bar Teamet indebærer alle opgaver fra at tømme skraldespande, bestille og hente flere varer til at servere for gæsterne og sikre, at alle har en god oplevelse i baren. Alle Super Volunteers har en betroet rolle.
SUPER VOLUNTEER-BAR TEAMLEADER
Alle Super Volunteers har en betroet rolle. Dette er en af de mest tilfredsstillende jobs.
Som Bar Teamleader har du – hele dagen under din vagt – det overordnede ansvar for baren: personale, drift, procedurer og resultat. Du byder frivillige i barteamet velkommen, fordeler opgaver og pauser, holder øje med, at procedurer følges, og at teamet har det godt.
Ved dagens afslutning er lukningen af baren ekstremt vigtig, og her er det afgørende, at du har overblik.
At være Bar Teamleader er ikke fysisk hårdt, men det er bestemt ikke for alle. det kræver lederevner, struktur, planlægning og en forståelse for balancen mellem frivillighed og forretning.
RECYCLING EXCHANGER
Semesterstartsfesten stræber efter at være så bæredygtig som muligt.
Der er meget, vi kan gøre, og én ting er at sikre, at alt genbrugeligt bliver samlet og genbrugt.
Derfor opkræver vi i barerne pant på alt, der serveres i plast og dåser.
Panten kan refunderes i vores RECYCLING Exchange Center midt på festpladsen.
Dit job som RECYCLING Exchanger er at modtage, sortere og afregne med gæsten.
Efterfestens helte! (efter)
Hjælp med at få styr på det hele, når musikken er slukket og festen er ovre.
PARTY OVER
Hvis din superkraft er at få ting gjort – ordentligt og til tiden – så passer du perfekt i Party Over Teamet.
Vi starter søndag morgen med store smil, arbejdshandsker og store ambitioner.
Målet er at efterlade området tomt og rent senest mandag aften, så alle med fokus og gå-på-mod passer perfekt i dette team.
Foregår søndag, mandag og tirsdag d. 14-16.9.

Hvad får jeg ud af at være frivillig?
Tidsforbrug:
Opstilling (mandag–torsdag): 1 hel dag.
Nedtagning (søndag–tirsdag): 1 hel dag.
Afvikling (fredag og lørdag): i alt 8 timer (kan fordeles over flere vagter).
GODER
- Partout-billet
- Adgang til frivillighedstelt med alkoholfrie produkter og snacks til Frivilligpris (oprundet indkøbspris).
- Mad til skarpe frivilligpriser
- CREW T-shirt




Hvad får jeg ud af at være superfrivillig?
Du tager flere timer end en almindelig frivillig og hjælper på tværs af flere dage – og er måske med både før, under og efter festen.
Tidsforbrug:
-
Opstillings-/nedtagningsuge: Minimum 3 arbejdsdage (kan kombineres med nedtagning)
-
Afvikling (fredag og lørdag): én hel dag svarende til 20 timer
GODER
- Udover det samme som ovenfor til Frivillige
- Betalingskort 500,- til brug på pladsen under festen (OBS: ingen alkohol under din vagt).
- 2 Ekstra billetter
- Tak for hjælpen-aften med bespisning i efteråret
Forplejning under din vagt
Man kan som frivillig naturligvis forvente, at der er forplejning svarende til det tidsrum man afvikler sine timer.
I Opstilling og Nedtagning vil det typisk være måltiderne frokost, eftermiddagskage og aftensmad de dage vi arbejder længe.
I dagene hvor festen afvikles, har vi lavet en aftale med madboderne, der kommer til at have et udvalg af frivilligmad til frivilligpris.
Som frivillig får man et betalingskort udleveret ved vagtens start.
Dette kort kan bruges som betalingsmiddel i madboder, barer og i frivilligområdet.
Man bestemmer således selv hvordan- og hvornår man bruger kortets indestående.
Betalingskortet er til brug på pladsen under festen (OBS: ingen alkohol under din vagt)
